הסברת המושג אמל;לק (ארוך מדי, לא קראתי) ולמה חשוב להתייחס אליו בעידן המידע.
בס”ד
זכור את אשר עשה לך אמ;לק… / על פרשת זכור
בשבת שלפני חג הפורים נוהגים לקרוא מספר פסוקים המזכירים לנו את מצוות מחיית עמלק.
קטע הקריאה הוא קצר, ובדרך כלל קוראים אותו במספר סגנונות לפי נוסח העדות השונות, כדי לצאת ידי חובת כל הדעות.
בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה ברשת האינטרנט – אמ;לק.
הביטוי אמ;לק הוא ראשי התיבות של “ארוך מדי; לא קראתי” (ובאנגלית – Too Long, Didn’t read).
אנו מוצפים במידע מעניין שברצוננו לצרוך, אך מבינים שמשאבינו מוגבלים.
בדרך כלל נפגוש בביטוי זה בתחילת מאמר/פוסט ארוך, שמחברו מבין את האתגר בהעברת המסר ולכן בוחר לתמצת במספר מילים את הרעיון המרכזי שעומד מאחורי אותו מאמר או פוסט (כדי לא להגיע למצב שמישהו טוען “אמ;לק”… )
אם ניקח את הרעיון לתחום ניהול הידע נוכל להשתמש בעקרונות של תמצות המסרים והסגנונות השונים בשני כובעים:
1 – כמשתמשים פרטיים:
נשאל את עצמנו – אילו סוגי תוכן מתאימים לי?
וידאו? מאמר פיזי? מאמר דיגיטלי? פודקסט?
איך אני אוהב לצרוך את המידע שלי ויודע שכך הוא ייקלט בראשי ומחשבתי בצורה הטובה ביותר?
2 – כמנהלי ידע:
ננסה לספק למשתמשים במערכות השונות פריטי ידע ממוקדים ככל הניתן לצורך הספציפי.
נשקול מהו הערוץ הנכון להעברת המסרים (ואולי יותר מערוץ אחד) –
ניוזלטר חודשי? סרטון מושקע? דף מידע נוסף באתר הארגוני?
כמתבקש, נסיים כאן.
קצר, ולעניין. 😊
ועכשיו נסו אתם!
קחו את הזמן!
הוא שלכם!
יהודה ונסובר