בס”ד
אנו חיים בעידן מהיר, בו התפיסה היא להשיג את המידע כאן ועכשיו. אם גם אתם מקבלים כתשובה מוחלטת את התוצאות שלכם בגוגל, הפוסט הזה הוא בשבילכם. ניתן ללמוד מיעקב אבינו על האסטרטגיה המנצחת שלו לעמידה באתגר מהפסוק הבא:
“וַיַּחַץ אֶת-הָעָם אֲשֶׁר-אִתּוֹ, וְאֶת-הַצֹּאן וְאֶת-הַבָּקָר וְהַגְּמַלִּים–לִשְׁנֵי מַחֲנוֹת” (בראשית, לב, ח)
יש להבין, שאל הצדיק רבי שלום מבעלזא, מנין היה לו ליעקב אבינו בטחון שאם יכה עשיו מחנה אחד, יישאר המחנה השני לפליטה, ומאין לו שלא יכה עשיו את שני המחנות? אלא תירץ הרבי יש לפרש על פי הכתוב (ויקרא כו, ח): “ורדפו מכם חמשה מאה”, דהיינו שחמשה מישראל יכולים לנצח במלחמה מאה איש.
והנה המשיך רבי שלום: אצל יעקב היו באותה שעה שבעה עשר נפש – הוא העצמו, אחד עשר בניו, ארבע נשותיו ודינה ביתו, ואילו עשיו הלך לקראתו עם ארבע מאות איש, נמצא שעל פי החשבון של “ורדפו מכם חמשה מאה”, אין במחנהו של יעקב מספיק אנשים כדי לנצח את עשיו וחילו.
משום כך חילק יעקב את משפחתו לשני מחנות, המחנה הראשון היו בו עשרה אנשים ובמחנה השני שבעה, והיה סבור יעקב שכאשר יראה עשיו את הדבר יעשה אף הוא כך ויחלק את אנשיו לשני מחנות מאתיים איש בכל מחנה.
אם כך, המשיך הרבי, כאשר יבוא המחנה האחד של עשיו להילחם במחנה הראשון של יעקב ינצחו העשרה את המאתיים ולאחר מכן יצטרפו עשרת המנצחים למחנה השני וביחד יכו את הנותרים בקלות.
לפי זה סיים רבי שלום – יש לפרש את הפסוק כך: “אם יבוא עשיו אל המחנה האחת”, כאשר יבוא עשיו אל המחנה הראשון, “והכהו” ינצחו עשרת האנשים את עשיו וחילו, ומשום כך בוודאי “והיה המחנה הנשאר לפליטה”. (מתוך אתר “wiki vort” ע”י יעקוב שטולמן).
עשו שימוש ביותר ממנוע חיפוש אחד
בזכות מנוע החיפוש הפופולרי – “גוגל” ניתן למצוא המון מידע ברשת האינטרנט. עם זאת, התוצאות במנוע החיפוש מוצגות בסדר מסוים ועל פי חוקיות מסויימת (שנקבעת כמובן לפי החלטותיה של החברה ומוטים לטובת פונקציית ההכנסות).
מפתיע לגלות כי שימוש באותן מילות החיפוש, אך במנועי חיפוש שונים, יציגו תוצאות (ראשונות) שונות בכל אחד מן המנועים. מפתיע עוד יותר לגלות כי אף במנוע החיפוש גוגל – בחיפוש ממחשבים שונים יופיעו תוצאות שונות (גוגל מנסה להתאים את תוצאות החיפוש אישית לכל משתמש על פי חיפושים קודמים וזאת במטרה לנסות ולנבא את כוונתו של המחפש ולהציג עבורו תוצאות רלוונטיות עבורו).
“חצו” את החיפוש והרחיבו תוצאות
יעקב אבינו מלמד אותנו להפריד כוחות – לגשת לשני מקורות שונים ולבסוף במקרה הצורך – לאחד אותם.
לדוגמא:
בחיפוש הביטוי “פרשת וישלח” מופיעים 287,000 תוצאות במנוע החיפוש גוגל לעומת 51,000 תוצאות ממנוע החיפוש בינג (www.bing.com). אם ניסתם – וודאי ראיתם שהתוצאות בדף התוצאות הראשון – שונות.
והנה עוד דוגמה (לחצו על התמונה להגדלה ושימו לב למיקומי התוצאות השונים):
הקיפו את החיפוש שלכם ביותר מצד אחד:
בהמשך לחשיבות אימות והצלבת הנתונים (על עניין זה דיברנו בפוסט לפרשת “תולדות”) יש לעשות שימוש בשני מנועי חיפוש לפחות על מנת לקבל את מגוון “הדעות” (= התוצאות) ולבסוף לאחד אותם – כדי לקבלת תמונה מושלמת.
ועכשיו נסו אתם!
קחו את הזמן!
הוא שלכם!
יהודה ונסובר
יפה מאוד!
אין עליך
אחלה פוסט!! מדויק!